Social Media
Last updated
Last updated
Het is gebleken dat er vaak geen of onjuist ingerichte sociale kanalen zijn aangemaakt, zo worden er 'privé' Facebook accounts gebruikt als 'bedrijfspagina', dit zorgt ervoor dat deze niet of niet eenduidig op de websites kunnen worden ingeladen. De pagina's zullen eerst zelf op orde gemaakt moeten worden, alvorens de zogenaamde 'feeds' op de website geïmplementeerd kunnen worden. Daarbij is tijdens eerder overleg gebleken dat het niet de wens is om elk bericht wat geplaatst wordt op een social kanaal ook te delen op de site, dit is echter onvermijdelijk wanneer we bijvoorbeeld een Facebook feed implementeren.
Stel men plaatst een bericht op Twitter, Facebook en een ander kanaal en al deze berichten worden vervolgens ingeladen op de site, dan wordt deze informatie meerdere keren getoond op de site, dit is zeer onwenselijk en raden wij af. Sommige scholen kunnen daarbij Facebook en Twitter aan elkaar gekoppeld hebben, waardoor berichten dubbel gedeeld zullen worden. Dit veroorzaakt een 'overkill' aan informatie op de website. Een alternatieve werkwijze is beter: men deelt de informatie op de site en vanuit de site wordt de link geplakt op de sociale kanalen (naar wens), zodat vanuit de sociale kanalen het (volledige) bericht op de site gelezen kan worden. Dit is de aanbevolen werkwijze en marketingtechnisch het meest interessant (meer exposure voor site).
Wij adviseren per school de links van de betreffende sociale media kanalen in te vullen bij de algemene informatie onder het kopje ''. De bezoeker van de site heeft dan zelf de keuze om het sociale kanaal te bezoeken en er ontstaat geen overkill aan social feeds op de site.
Om een nieuwsbericht te 'Sharen' (delen) op sociale kanalen navigeert u op de website naar het betreffende nieuwsbericht. Wanneer u op de pagina van het nieuwsbericht bent beland, kopieert u de pagina-url via de adresbalk van uw browser. Deze url plakt u vervolgens in het bericht-veld van het sociale kanaal. De url wordt vervolgens automatisch omgezet in een 'tegel' bestaande uit: de titel van het nieuwsbericht, de uitgelichte afbeelding (indien ingevuld) en een korte omschrijving. De tegel zal automatisch doorlinken naar het nieuwsbericht op de website.